Beat LAB

Objectius

El setembre del 2007 vàrem crear Beat, Observatori de l'edició digital per compartir amb els professionals del sector del llibre notícies sobre les noves tendències i l'impacte provocat per les noves tecnologies en el món editorial. Aleshores parlar d'internet, digitalització, Kindles, Googles i Cia. era necessari, innovador i, en alguns cercles, fins i tot subversiu. Ara que la digitalització figura a l'ordre del dia i qui no té un iPad res no val, ha arribat l'hora de donar un pas endavant. Per això hem creat Beat Lab, una plataforma experimental de llibres i productes digitals, que té com a objectiu desenvolupar i investigar noves formes d'edició, de creació, de lectura, de difusió, etc.

El primer projecte de Beat Lab és la publicació del Manual de llengua per visibilitzar la presència femenina, escrit per Eulàlia Lledó Cunill per a la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, llibre digital en format html5, consultable des del navegador de qualsevol dispositiu, que s'adapta dinàmicament a qualsevol mida de pantalla. A l'octubre del 2011 aquest llibre, que es pot consultar en obert, veié la llum.

Un altre dels projectes del LAB és el propi web que esteu consultant. Desenvolupat seguint criteris responsius i adaptatius, les pàgines s'adapten dinàmicament a qualsevol dispositiu de lectura Ho podeu comprovar si féu més petita la pantalla amb què consulteu el web. També observareu que els elements de la pantalla es poden desplaçar de lloc i, fins i tot, desaparèixer en funció de la mida de la pantalla.

Beat Lab neix com a plataforma experimental. És per això que si teniu algun projecte innovador ens el féu saber per donar-ne difusió a l'Observatori. I si ho desitgeu, també podem participar en el vostre projecte. En qualsevol cas, Beat Lab explorarà, investigarà i innovarà en tots els àmbits, canals, etc. de l'edició: llibres, revistes, mòbils, xarxes socials, etc.